2011年1月13日星期四

讲稿

冤枉啊!我可没抛弃冰山啊!
副团长~我真的没有~~~TT
动漫人物和真人我分得很清楚的~
如果冰山的照片被其他动漫人物的照片取代的话,那才算是冰山被抛弃了~
但是,我敢保证这种事情是不会发生的~
我抛弃的就只有炎亚纶、陈豪和罗志祥罢了嘛~~~(还敢说==)
李弘基魅力真的是太大了,我真的无法不喜欢他!!!(花痴)

ok,别说这些了~
说些别的吧~
今天我上台了。
为什么呢?
因为我们可爱的辅导老师——nabilah叫我们(8A和7A的学生)去和今年要考PMR的学弟学妹们“分享”成功秘诀~
老师,你没有别的活动好办了吗?
为什么一定要办这种无聊+为难我们的活动???(跪地~~~)

且来看看我说了什么吧~~
ps:十句里面有一句才是真的~~XD

  Selamat pagi.Saya xxx dari kelas 4 Gamma.

  Saya berasa sangat gembira keranna segala ini memang di luar jangkaan saya. Keputusan pada kali ini paling menggembirakan saya ialah Sains, kerana keputusan peperiksaan saya di sekolah dikatakan tidak memuaskan.

  Saya juga bernasib baik kerana mempunyai guru-guru, ahli keluarga dan rakan yang baik, Di sini, saya ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberi bantuan, sokongan dan dorongan kepada saya.

  Selain itu, kejayaan saya juga dipengaruhi oleh kerajinan saya. Saya telah membuat latihan tambahan selain tuisyen dan kerja rumah yang diberi oleh guru di sekolah. Bagi Bahasa Cina, Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris pula, kita perlulah membaca surat khabar dan rajin menulis esei.

  Tambahan pula, menghadiri kelas tuisyen juga dapat membantu pelajar yang tidak dapat mengikut pelajaran guru di sekolah dan juga boleh membantu pelajar mengulang kaji semula pelajaran yang sudah diajar di sekolah. Selain itu, menghadiri kelas tuisyen juga boleh membantu pelajar mendapat bahan tambahan, berbeza di dalam sekolah. Tetapi, kita juga tidak boleh terlalu bergantung pada kelas tuisyen, kerana segala kejayaan adalah bergantung kepada seseorang pelajar.

  Akhir kata, saya ingin menasihati para calon PMR, agartidak takut kemungkinan akan menghadapi kegagalan, yang penting ialah kita pernah berusaha dengan bersungguh-sungguh dan tidak akan sesal pada masa akan datang. Seperti pepatah Melayu menyatakan " usaha tangg kejayaan " .

  Sekian, terima kasih!

我说完后学弟学妹们都鼓掌了也~~(==)
他们鼓掌不是因为我厉害,而是因为我是最长气的那一个>,<
我看了其他人的讲稿,呃,都好短,只有我一个人那么长气。
我本来打算cut掉一些的,但是,看了几遍,我,无从下手~~==
potato最厉害料啦!
他完全忘了今天要上台,他完全没有准备就这样上台讲料~~
哇哦!potato!你是我的偶像!
我太佩服你了!
你真的是真真的厉害啊!!!
不像我,假厉害的~如果没有讲稿,我一紧张,就什么都讲不出了~~

最近槟城发生了狗咬死人的事件。
我本来就很怕狗的,现在更怕料咯!
我怕狗,但是我和狗很有缘的喔~~
哟!!我家附近的野狗真的是多到吓死人啊!!(夸张==)
我邻居又有养那种“贵种”狗啦~还养了两只~
那两只狗整天吠不停!吵到死!主人也不会骂它们的喔!
过分到死!
更讨厌的是那两只狗的“房子”就在我房间旁边!!
哟!!!晚上根本就是吵到你要睡都不能的!!!
都不懂我邻居一家怎么能tahan这两只讨人厌的狗的吠声!

每天早上要去学校时,我会很怕~
因为一定会有几只野狗睡在我家篱笆门外~~~
我怕啊!!!
但是我不可能因为这些野狗而不敢上学的嘛!
我战战兢兢地推脚踏车到篱笆门外先吓醒它们,
这样的话,我就不用怕等下我会不小心碾过它们的脚or尾巴~
但是,我吓醒它们料才想到一个很严重的问题!
那就是它们被我吓醒了,会不会因为睡眠不足而来追我,找我算账啊?!
啊!!!我这笨蛋!!!
没办法了啦~在这样拖下去会迟到的!
我赶快骑着脚踏车飞快的闪人了!
我不是回头望,
呃,
那些狗好像都mcc的~
好像和人一样,有起床呆~~~
啊哈哈!!!超好笑的!!!
opsss....不可以这样。。。不可以笑那些狗的呆样,因为自己起床时的样子有比它们呆一千倍一万倍 ><

做功课时间到啦~~
我要下线了~~~
有空我会再上来的~~^^

没有评论:

发表评论